fredag 7. november 2008

Ca.et år gammelt dikt

SLENG EN SLANT

Jeg våknet med en sang på hjernen:
Sleng en slant ut i brønnen och ønska dej nån ting,
tenk på nogot spesielt som du vil ha......

Det var overraskende og litt komisk, men jeg tenkte;
jeg skal jammen ta deg på alvor, du sang....

Jeg skal ønske meg noe

Jeg tenkte lenge......
Ønskene mine ble så fromme, eller de ble sånn at jeg
godt kunne skaffe meg det hvis jeg bare gjorde en innsats

Nettopp, innsats...
Det var det jeg ville unngå
Ønske meg noe - noe jeg skulle få
uten å ha gjort en innsats
Uten å ha fortjent det
Det ble mitt spesielle ønske

Noen dager seinere fikk jeg en
fuktighetskrem fra Dior

Sånn helt uten videre

4 kommentarer:

Elisabeth Augusta sa...

Hmmmm.Helt uten at du ønska deg det?
Jeg har sendt ut et par skikkelig store ønsker - men de krever kanskje litt innsats ja.

Tone sa...

mmm...det fint å ønske seg noko.
Det skal eg jammen begynne med.

Har du forresten kjøpt deg kamera no?
Hvis ikkje: ta ein kikk på D90

Helle Kjersti sa...

Nei. Jeg har ikke kommet så langt. Men jeg skal...

Unknown sa...

What a spectacle landscape.we always have great mood with the beautiful spots.


nike shox r4
mbt walking shoes