onsdag 11. juni 2008

Campingkvinnene besøker Madlavoll skole

Nå har jeg vært nede og tatt bilder av de frodige damene. Jeg var litt seint ute, så vognene var ikke åpne. Jeg prøvde å ta noen bilder inn gjennom vinduene, men de ble ikke så bra.
Damene er laget av Marit Benthe Norheim. Inni er de utsmykket etter tema, og du kan også høre musikk , -hvis du er der i rett tid....
Det mest fashinerende med dette, synes jeg er at noen virkelig setter ideene sine ut i livet!!!
-I tillegg til at resultatet var særdeles vellykket.

campingkvinnene 012


campingkvinnene 002


campingkvinnene 006


campingkvinnene 009

Det ligger noen flere bilder på flickr, og det finnes mye å lese om dette prosjektet hvis du søker på campingkvinnene.

4 kommentarer:

Tone sa...

Å. dei er så fine.Sjølv om dei ikkje liknar,tenkjer eg litt på Moore skulpturane.Desse og har jo litt tyngde og stabilitet, men så er dei jo mobile. Og så er det kanhende noko med rom. Moore har jo og ofte rom i skulpturane sine. Det feminine rommande.
Å, desse kvinnene er så flotte. Eg er så glad for at du skal få sjå inni dei. Forresten visste eg ikkje at det var lyd i dei, men når eg tenkjer meg om så ville det jo vere rart om det ikkje var det.
Det er så kjekt at de har fått desse kvinnene på besøk.
Det er ikkje dumt å bu i ein kulturby!!

Elisabeth Augusta sa...

Det er flotte damer. Og som du sier så fascinerende at slike ideer blir satt ut i livet. Vi er nok mange som har noe å lære der. Har vel lett for å tenke for smått.

Helle Kjersti sa...

Elis: Ordet så litt feil ut da jeg skrev det. "Fascinerende" ser bedre ut! Takk!

Betty Boom sa...

Oh My God. Dette var flott. Takk som deler!!!